مجله اینترنتی علمی، آموزشی عصرمس
تاریخ روز
سه‌شنبه 20 آذر ماه 1397 ساعت 13:36:02
نوع قلم :‌   اندازه‌ی قلم :‌

به دنبال بالندگی صنایع غیرآهنی ایران هستیم

شنبه 24 شهریور ماه 1397

سخنگوی نخستین همایش صنایع غیرآهنی ایران و مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: روزنامه دنیای اقتصاد برای هشت سال متوالی همایش صنعت فولاد را در کشور برگزار کرده است. این همایش با استقبال خوب صنایع فولادی که مهم‌ترین فلز استراتژیک و پرمصرف‌ترین فلز در دنیا است، روبه‌رو شده. در ادامه این همایش‌ها روزنامه دنیای اقتصاد در تصمیمی درست، برای برگزاری همایش در حوزه فلزات غیرآهنی شامل مس، آلومینیوم، سرب و روی و... اقدام کرد.

وی با اشاره به همکاری شرکت مس با روزنامه دنیای اقتصاد در زمینه برگزاری همایش صنایع غیرآهنی گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده فلزات غیرآهنی در ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده  و صادرکننده مس در خاورمیانه است. بنابراین طبیعی بود که این شرکت که نقشی محوری در تولید و فروش مس دارد، در برگزاری این همایش با روزنامه دنیای اقتصاد همکاری کند. ما با این اقدام به دنبال ایجاد توسعه و بالندگی در صنایع غیرآهنی کشور هستیم.

رحمتی اضافه کرد: از دیگر دلایل حضور گسترده و محوری شرکت ملی صنایع مس ایران در این همایش، شرایط جدید بین‌المللی و لزوم پیدا کردن بازارهای هدف جدید برای فروش محصولات شرکت مس است. همان‌طور که می‌دانید شرکت ملی صنایع مس ایران بیش از میزان نیاز داخلی کشور تولید مس دارد و حدود 50 درصد از تولید این شرکت در بازارهای داخلی مصرف می‌شود و 50 درصد باقیمانده را باید در بازارهای صادراتی به فروش برساند. بنابراین با توجه به شرایط جدید بین‌المللی لزوم پیدا کردن بازارهای هدف جدید چند برابر می‌شود.

وی محورهای برگزاری اولین همایش صنایع غیرآهنی را برشمرد و گفت: چشم‌انداز تولید، مصرف و صادرات فلزات غیرآهنی، مزیت‌های رقابتی و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فلزات غیرآهنی، رقابت‌پذیری محصولات فلزی غیرآهنی در بازارهای داخلی و خارجی، ارزش افزوده فلزات غیرآهنی و نقش تکنولوژی‌های نوین تولید و بازیافت ازجمله محورهای اصلی این همایش هستند که در تمام این حوزه شرکت ملی صنایع مس ایران حضور گسترده خواهد داشت. 

مدیر امور سهام، سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مس ادامه داد: به‌علاوه با توجه به اهمیت بومی‌سازی و حمایت از کالای ایرانی و با توجه به تأکید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه بومی‌سازی اکنون تأمین هر چه بیشتر قطعات و مواد مصرفی شرکت مس از تولیدکنندگان داخلی یکی از اولویت‌های اصلی شرکت مس است. این موضوع نیز ازجمله محورهای اصلی حضور شرکت ملی صنایع مس ایران در این همایش است که به صورت جدی دنبال خواهد شد. 

 

لینک مطلب‌ :: http://asremesonline.ir/news/?Id=11094